úterý 30. října 2012

Submotion Orchestra v pátek v Paláci Akropolis


Dubstep, jazz, soul, zpěv a filmová hudba? ... Ano, prosím!
A jde to dohromady? ... Ano, a jak!
Kde a kdy? ... Palác Akropolis v pátek 2. listopadu.

Takže neváhejte a vyražte na Submotion Orchestra, ostrovní hvězdy posledních tří let, kteří s lehkostí kombinují žánry a odzbrojují nejen své publikum, ale i kritiku. Určitě se dočkáme nejen skladeb z nové desky Fragments, ale z jejich debutu Finest Hour z minulého roku.
Submotion Orchestra je sedmičlenný ansámbl z Leedsu, který vede jazzový profesionál Tommy Evans, který v minulosti vystupoval s regaee a jazzovými kapelami, basák Chris 'Fatty' Hargreavs, milovník soulu a hip hopu, spolupracoval například s Andreyou Triana, bubeník Danny Templeman je ovlivněný kubánskými a brazilskými styly a o soulový zpěv se stará Ruby Wood, která stejně jako Evans studovala jazz na College of Music v Leedsu. Ruckspin (aka Dom Howard) má na starosti DJing a samply, jinak ale vystudoval hru na violu. Na klávesy a převážne Fender Rhodes piano hraje Taz Modi. Poslední sedmý člen kapely je Simon 'Bobby' Beddoe, který nasbíral zkušenosti v mnoha jazzových kapelách. Rozdílnost stylů a oblíbené muziky jednotlivých členů kapely se obtiskl do jejich hudby, kterou tvoří pod hlavičkou Submotion Orchestra. Převážnou část své muziky hrají na klasické nástroje, a to je v současnosti odlišuje od ostatních podobných kapel.

Napsali o nich:
„Úplně mě to odrovnalo...Někde mezi Cinematic Orchestra a dubstepem - a přesně v tom správném poměru.“
Gilles Peterson

„Vítaná změna v záplavě neoriginální a tuctové hudby, která hraje všude kolem nás.“
Till Late Magazine
„Debut Finest Hour spojuje decentní filmovou hudbu s unikátní verzí dubstepu, soulu a jazzu.“
Aesthetica Magazine



Oproti předchozí skladbě, která je z aktuálního alba Fragments, tak následující je z debutového alba Finest Hour.



Linky > official web > facebook > twitter > soundcloud > myspace

středa 10. října 2012

Björk a její Bastardi (Bastards | remixové album)

Nedlouho po vydání zatím poslední řadové desky Biophilia začala Björk zásobovat své posluchače řadou remixů skladeb z Biophilie. V nedávné době se počet vydaných remixových disků ustálil na čísle osm, tedy Biophilia Remixes | Part One - Eight, vydaných na domovském labelu  One Little Indian.

Nyní Björk oznámila, že pro ty co důsledně nesledovali, nekupovali a/či nestahovali z internetu veškeré remixové singly, vydá to podstatné z nich na jednom disku pojmenovaném vtipně Bastards. Pro Björk celkem neobvyklý název. Album vyjde 19. listopadu na One Little Indian. Remixové album tak nabídne 13 skladeb od autorů Current Value, Death Grips, Hudson Mohawke, Alva Noto, Matthew Herbert, Omar Souleyman, 16bit, These New Puritans a The Slips, kteří překopali a znovu poskládali po svém skladby z Biophilie. O důvodech proč se rozhodla vydat je na samostatném albu Björk říká, že jí přišlo podstatné dát dohromady esenci remixů, a tak vybrala čtvrtinu z celkového počtu remixů a dala je na jedno album. Vybrané remixy pak do podoby alba zremastruje Mandy Parnell (má již řadu nominaci na Grammy).

Samotnou kapitolou je, jak je u Björk dobrým zvykem, samotný artwork alba, který je naprosto úžasný. Posuďte sami. Tentokrát ho má na svědomí Andrew Thomas Huang ve spolupráci s M/M (Paris).



Bastards tracklist:

01| Crystalline | Omar Souleyman Remix || 02| Virus | Hudson Mohawke “Peaches and Guacamol” Rework || 03| Sacrifice | Death Grips Remix || 04| Sacrifice | Matthew Herbert’s Pins and Needles Mix |edit || 05| Mutual Core |These New Puritans Remix| ft. Soloman Is. Song || 06| Hollow | 16-bit Remix|| 07| Mutual Core | Matthew Herbert’s “Teutonic Plates” Mix || 08| Thunderbolt|Death Grips Remix|| 09| Dark Matter | Alva Noto Remodel || 10| Thunderbolt | Omar Souleyman Remix || 11| Solstice | Current Value Remix || 12| Moon | The Slips Remix || 13| Crystalline | Matthew Herbert Remix

pondělí 8. října 2012

Godspeed You! Black Emperor vydají za týden nové album 'Allelujah! Don't Bend! Ascend! (full stream)

Godspeed You! Black Emperor ještě neřekli své poslední slovo a tak všem příští týden v pondělí ukáží zač je toho post-rock! a vydají své nové album Allelujah! Don't Bend! Ascend! První za celou dekádu. Poslední nahrávkou je totiž opus z roku 2002 Yanqui U.X.O. Podle všech zvěstí se bude jednat o post-rock par excellence, žádné mýdlové bubliny, ale pořádné skopnutí posluchače z letadla, aby po několikaminutovém volném pádu zažil stav beztíže a euforie, neboť na nás chystají dvakrát 20minut (Mladic a We Drift Like Worried Fire) plus dvě skladby o délce šest a osm minut (Their Helicopters' Sing a Strung Like Lights at Thee Printemps Erable).
A!DB!A! vyjde tedy 15. října u Constellation. Všichni příznivci GY!BE, post-rocku a potažmo rockové instrumentální hudby, začněte se těšit TEĎ! :-D Po MONO je tu další svátek! :)


 

Linky > oficial web > facebook > myspace > wikipedia

PS: GY!BE budou hrát 11. listopadu v Lucarna Music Baru!

pátek 5. října 2012

Nejlepší klipy | Radiohead - Just | 1995




Videoklip k písni Just od Radiohead z alba The Bends je jeden z nejlepších "příběhových" videoklipů, které jsem kdy viděl. Poprvé se na obrazovkách objevil 7. srpna roku 1995. Natočil jej britský režisér Jamie Thraves, který je podepsán např. i pod klipy Woman od Neneh Cherry či The Scientist od Coldplay.
Pointu tohoto klipu Vám samozřejmě nebudu prozrazovat, ale na konci má každý stejnou otázku na rtech... protože postavy vědí, kdežto my diváci nikoliv, a to je na tomto klipu tak dráždivé :)

Linky > official web > facebook > twitter > unofficial web > www.ateaseweb.com > thekingoflimbspart2.com

čtvrtek 4. října 2012

Perfume Genius - Put Your Back N 2 It (recenze)

Venku dnes ráno byla nepropustná mlha. Nad ní šedivá obloha zakrývající slunce, o kterém ale víme, že tam někde za mraky je. A podobné je to i s hudbou seattleského písničkáře Mikem Hadreasem, který si říká Perfume Genius. Po debutu Learning, kde řešil svá osobní traumata kolem drog a pití, přichází s jejím následovníkem Put Your Back N 2 It, kde již chvílemi prosvítá světlo naděje. Na ploše 32 minut nabízí dvanáct písní, které propojuje jeho ztišený, jakoby nesmělý a někdy až téměř do šepotu přecházející hlas, který je ale velmi příjemný, s pěknou barvou, chvílemi připomínající Sufjana Stevense a jindy zas Neila Younga, přesněji řečeno je někde mezi těmito dvěma hudebníky. Jindy jako například v No Tear jeho zpěv zní podobně jako Anthony Hegarty, jen ne tolik melodramaticky. Převážně v doprovodu piana či akustické kytary nám Mike Hadreas předkládá písně s velkou upřímností a otevřeností. Oproti debutu Learning se oprostil od lo-fi zvuku, zastřeného hlasu a piana, a svou hudbu otevřel více do prostoru a přidal na přístupnosti a melodičnosti. V textech jde ale stále na dřeň. Nejsmutnější píseň je i ta zdánlivě nejklidnější a nejkrásnější. Název "17" odkazuje k věku, kdy mladý člověk často prochází krizí identity. Slovy Mikea Hadrease jde vlastně o dopis na rozloučenou, který píše mladý kluk, gay, před sebevraždou ("a gay suicide letter"). Svůj žal ukončuje prosbou, aby jsme píseň již dál nezpívali a neprodlužovali tak jeho trápení "Don't sing me that song, it / Will only prolong it".

Citlivé piano spolu s atmosférickými tlumenými syntezátory v úvodní Awol Marine otevírá dveře do alba, aby v druhé skladbě Normal Song v rytmu valčíku hraného minimalisticky na španělku dostal především prostor hlas Mika Hedrease. Síla celého alba je ukrytá v citlivém projevu a silných často smutných textech, které ale neupadají do plačtivosti nebo jiného projevu sebelítosti. "I'll be a shadow of a shadow of a shadow for you," zpívá Hadreas ve fantastické skladbě Take Me Home o prostituci nejen těla ale i duše. Tím se dostáváme k jeho textům, které jsou velmi často vměstnány na velmi malý prostor, jen na pár řádků. To jim dává velkou sílu a působivost, neboť Mike Hadreas je mistr ve zkratce. Dokáže vyjádřit ty nejniternější pocity, úzkost a naději v několika slovech a verších.

Deskou Put Your Back N 2 It se Perfume Genius aka Mike Hedreas dostal od debutu Learning zas o kousek dál. Ve své hudbě i textech je barvitější, s větším rejstříkem emocí a hlavně, i když to na první pohled není úplně zřetelné, přidal důležitý prvek. Naději.







PS: Poslední zde uvedený videoklip k písni Hood resp. 15 vteřin upoutávky na album sestříhané z tohoto klipu stačilo, aby ji správci YouTube zakázali pro přílišné pobuřování. Mikea Hedrease v klipu něžně hladí po tváři pornoherec Arpad Miklos. Téměř homofobní reakce YouTube velmi rozhořčila Micheala Stipea z R.E.M. „Záležitost, kdy takovou reklamu dokáže YouTube považovat za nepřístupnou, je hodna hlupáka,“ osočil YouTube známý zpěvák. „Přišli jste na svět v jednadvacátém století, tak se podle toho chovejte.“ Nicméně je zvláštní, že celý videoklip Hood nezakázala. Pro Mikea Hedrease potažmo pro jeho nové album to byla vynikající reklama, kterou si ale určitě nepřál a málokdo ji v této době, kdy je k homosexuálům i jiný minoritám západní společnost již velmi tolerantní, čekal.

Poznámka na okraj: koncert Perfume Genius v MeetFactory v září byl zrušen ze strany umělce. Nový termín je v jednání s managementem, již prodané vstupenky zůstávají v platnosti, případně je lze vrátit v místě koupení. Sledujte tedy stránky MeetFactory.

Linky > official web > facebook > twitter > myspace