středa 19. prosince 2012

How To Destroy Angels - An Omen EP (recenze + full stream)



How to Destroy Angels se připomněli v listopadu s novým EP s názvem An Omen. Obsahuje šest skladeb, které zní jako soundtrack k nějakému post-apokalyptickému existencialisticky laděnému filmu, neboť hudba HTDA je laděna do temných tónů, jak už je u Trenta Reznora zvykem, s melodiemi nakládá velmi úsporně či někdy dokonce se nosné melodie ani nedočkáme, jako v zasněné The Sleep of Reason Produces Monsters, v které jako bychom se propadali za zvuků elektronického tikotu do stále hlubších alfa vln, kde na nás již číhají ve snech naše niterná monstra.
Jindy si dovolí, jako v úvodní Keep It Toghether, nám dát lekci v elektro-industriálním minimalismu, který ale vyšperkovává hlas Reznorovi manželky zpěvačky se sametovým hlasem Mariqueen Madig, v tomto případě spíše šeptajícím, text o pochybnostech a obavách. Korunu tomu nasazuje videoklip, kde na začátku ruce pustí pásek se skladbou a celou dobu vidíme jen, jak se oba kotouče odvíjejí pásku z jednoho na druhý. Přišlo mi to jako takové, s nadsázkou řečeno, pomrkávání po Sleep Andyho Warhola. Ten je ale bez hudby. Možná s hudbou od HTDA by byl o mnoho snesitelnější a zábavnější ;)
Nejednou si samozřejmě během poslechu tohoto EP vzpomenete na tvorbu Nine Inch Nails, neboť rukopis Trenta Reznora se nadá popřít, nicméně nejvíce je NIN slyšet ve skladbě The Loops Closes. Hned zkraje nastoupí rozostřený, řezavý synťák velmi typický pro album Year Zero od NIN. Bez ohledu na to se ale jedná o výbornou groovy skladbu zakončená zacykleným zpěvem "the beginning is the end / keeps comming around again". Stejně tak i vliv dalších členů Atticuse Rosse a Roba Sheridana je vícenež patrný. Mnohé smyčky a mikrobeaty nechají vzpomenout na soundtrack The Social Network jako například nejen v tracku On The Wing.
Druhý klip v pořadí ke skladbě Ice Age natočil známý režisér John Hillcoat (např. filmy The Prepositiom, The Road, či přicházející do našich kin Lawless). Pracoval na videoklipech pro kapely Nick Cave & the Bad Seeds, Einstürzende Neubauten, Siouxsie & Banshees či Atari Teen Riot a mnoho dalších. Sevřená atmosféra klipu, odehrávající se v dřevěné chatě, v které členové HTDA na živo hrají a Mariqueen, dívaje se stále z okna, procítěně zpívá. Právě ono okno kterým se kamera neustále dívá směrem dovnitř a na Mariqueen, dodává stísněný pocit. Pomáhá tomu ovšem i bezchybný hudební doprovod, který používá minimum elektroniky a veškeré disharmonie typické pro HTDA jsou zde vybrnkávány na všemožné akustické nástroje. V průběhu trvání 7 minut dlouhé skladby postupně atmosféra houstne a obraz se deformuje. Nakonec se podíváme i z onoho okna...
Nezbývá mi než vám doporučit toto velmi povedené EP k poslechu (viz stream EP nýže) a taktéž i předchozí debutovou eponymní desku How To Destroy Angels.

Tracklist An Omen >
01| Keep It Together
02| Ice Age
03| On The Wing
04| The Sleep Of Reason Produces Monsters
05| The Loop Closes
06| Speaking In Tongues









linky official web > facebook twitter soundcloud myspace

pondělí 17. prosince 2012

Alt-J (∆) - An Awesome Wave (recenze)

V květnu tohoto roku se na britské hudební scéně objevila kapela, která má už díky svému debutu An Awesome Wave našlápnuto stát se stálicí výrazně čnící z moře zaměnitelných indie rockových kapel současnosti. Máme mnoho příkladů z hudební minulosti, vzpomeňme na Radiohead, White Stripes či Fleet Foxes, které se díky své kvalitě prosadily a postupně staly slavnými a významnými. Věřím pevně, že i podobný osud spočine na talentu kapely Alt-J (∆), který je jednoznačný nejen díky své originalitě, ale i nezaměnitelnému zpěvu frontmana Joe Newmana.





















Gwill Sainsbury (kytara/baskytara), Joe Newman (kytara/vokály), Gus Unger-Hamilton (klávesy) a Thom Green (bubny) se potkali při studijích na Leeds University, kde v roce 2007 založili kapelu Alt-J. Po absolvování studia se přesunuli do Oxfordu, kde nahráli tento rok svou prvotinu. Říkáte si, co vlastně Alt-J znamená? Proč si dali takový nepříliš obvyklý název? Jde o klávesovou zkratku na počítačích Mac, která vytvoří znak pro řecké písmeno delta ∆ (narazil jsem ale i na komentář, že to nefunguje. Nemá někdo z vás Mac? ;)). Tento symbol má ale pro kapelu hlubší význam. I abstraktní přebal alba v sobě skrývá deltu. Deltu řeky, řečiště snímané z výšky. Jak basista Gwil Sainsbury dodává "V matematických rovnicích znamená diferenci, odchylku tedy změnu." A pro kapelu bylo založení kapely a vydání debutového alba onen příznačný bod zlomu, kdy se vše změnilo. Dalším významným zlomem v jejich kariéře je jistě i nedávné získání prestižního ocenění Mercury Prize.

Na Alt-J se mi líbí a obdivuji jejich nenápadnou živelnost, hravost s jakou dokáží pracovat se svými hlasy, proměnlivé rytmy, které vás vždy rozhýbají a především s jakou lehkostí podávají skvělé melodie s promyšlenou strukturou. Velkou předností je hlas Joe Newmana, na který jsem si musel chvilku zvykat. O to větší ale mám teď potěšení z jeho poslechu. Mísí se v něm jak už zmíněná hravá intonace, tak i zřetelně slyšitelná ironie a nadhled, který do zpěvu vkládá. Drzost, nápaditost i lehkou teatrálnost najdete v jeho někdy až zajíkavém projevu, který je nejen díky své barvě lehce zapamatovatelný.
Kdybych vám chtěl přiblížit, jaký styl hudby Alt-J hrají, tak by se mi to asi nepovedlo, neboť Alt-J kombinují a vypůjčují si z mnoha stylů,  přesto výsledný zvuk zní originálně,a nejen díky práci s vokály.

Intro je perfektní začátek alba, neboť jeho pozvolná vrstevnatá struktura je velmi elegantní a ukazuje nám, co přijde dále. Naznačuje, že pro Alt-J jsou veškeré žánrové škatulky krátké. Skladba začíná pouze s jemnými tóny piana, které črtá melodii, aby se po chvíli přidali zvonivé kytary s bicími a v druhé minutě se přidal i zpěv za výrazné podpory hučící basové kytary.

Následuje Interlude 1, kde se představí zpěvem a capella, který má své kouzlo, neboť jejich opakování slov ve větách působí jak efektně, tak funkčně a navíc mě to baví poslouchat. V průběhu alba zazní ještě Interlude 2 a 3. První z meziher tvoří ztišený klidný kytarový motiv na pozadí se zvuky projíždějících aut. Druhý je podobnně tichý, jen ale s pianem a krásnou vokalízou na začátku. To vše s délkou kolem jedné minuty.

Třetí Tessellate, která navazuje na Interlude 1, skládá mozaiku (koukněte co znamená v matematice //tesselate//) z úsečného piána, úderného rytmu, zašmodrchaných perkusí, kytar malující melodii k úžasnému hlasovému projevu Joe Newmana. Ve videoklipu k Tesselate zcela jasně najdete historickou referencí. V tomto případě byla inspirací freska italského renesančního umělce Rafaela Aténská škola (Scuola di Atene), který má zobrazovat fiktivní setkání řeckých filozofů jako např. Platóna či Aristotela. V videoklipu je to ale podáno v moderní formě živého obrazu s občasným zazoomováním na konkrétní postavy.

Jeden z vrcholů alba přichází ve skladbě Breezeblocks. Tento temný a provokativní love song utkává zlověstný obraz. To se i odráží v zobrazení videoklipu, kde sledujeme hrozivý zločin jdoucí pozpátku k překvapivé pointě. Výborný klip. Stejně tak i samotná píseň je brilantní důkaz, jak Alt-J ovládají schopnost utváření drobnokresby jak v hudební složce, tak i výborných textech s důraznou tečkou na konci jako v závěru po "Please don’t go, please don’t go, I love you so, I love you so, Please break my heart, ah ha!" následuje v dramatickém crescendu přes sebe současně mumlající v pozadí "I love you so" a "I’ll eat you whole" v poutavě jemné schizofrenní harmonii.

Je příjemné sledovat, jak kapela pracuje s rytmem v písni Something Good, jak střídmě zde využijí jakoby zvlněného piana, které spolu s backvokály a zadrháhajícími beaty zásadně okořeňují tuto skladbu. Význam písně shrnuli Alt-J na soundcloud.com: "Something Good je píseň dokumentující smrt toreadora.
Tato děsivá událost představuje analogii pro pomalé uzdravování ze zlomeného srdce zkrz zábavnou kratochvíli. Smrt toreadora tak představuje konec zamilovanosti." Korida a smrt toreadora je i objektem působivého videoklipu.

Celá deska An Awesome Wave je protkaná spousty literárních i filmových odkazů. Text Fitzpleasure je téměř nerozluštitelný, nicméně pár vodítel tu je. Úvodní chorál s afro rytmem, zpívající "Tralala", který se vzápětí zvrtne s hutným dubstepovým spodkem a dalšími elekro zvuky a tikáním do pekelné jízdy, je odkazem na drsnou povídku s rozverným názvem Tralala z kontroverzní knihy Poslední odbočka na Brooklyn od Huberta Selbyho. Mimochodem, videoklip je jeden z nejznepokojivějších tohoto roku.

"Tralala, in your snatch fits pleasure, broom-shaped pleasure,
Deep greedy and Googling every corner."

Jinak rozdílné skladby jako Fitzpleasure a Bloodflood mají společný okamžik, kde se struktura písně plynule překlopí do stádia, kdy již je píseň plně rozbalená, prokleslená a Alt-J už jen gradují skladbu do vždy skvělého finále. V případě Bloodflood, z které pochází název alba, je to v poslední minutě, kdy se jako stuha vinou slova odsekávána ve svižném rytmu:

"Flood flood flood of blood blood blood to the heart heart heart".

Název skladby Matilda zase odkazuje k hlavní postavě francouzkého filmu Leon, kde ji hrála tehdy třináctiletá Natalie Portman. Samozřejmě i celý text zrcadlí jednotlivé aspekty děje, které, kdo znají film, jistě pochopí. Podobně i skladba Taro, která jako závěrečná sladká tečka ukončuje toto perfektní album, obsahuje reference prozměnu časem zpět do historie. Tentokrát se jedná o milostný a zároveň i tragický příběh slavných válečných fotografů, Gerdy Taro a Robert Capa z 40. a 50. let, kdy Robert Capa přišel ve válce o Indočínu, díky nášlapné mině, o nohu:

"Doors open like arms my love, Painless with a great closeness
To Capa, to Capa Capa dark after nothing, re-united with his leg and with you, Taro."


Co mě od prvního poslechu této skladby úplně dostalo, je spojující panjabi motiv, který vás snadno vesele ukolébá (ale neuspí, naopak!), a vám po skončení zůstane úsměv na tváři. Garantuji vám, že si ji budete chtít poslouchat stále dokola. Aspoň já mám takový "záchvat" pravidelně při každém poslechu :))

Nezbývá než shrnout tuto recenzi dvěma slovy, An Awesome Wave je pro mě Album roku! Opravdu věřím, že druhé album Alt-J až vyjde, jen potvrdí má slova ze začátku o tom, že tu máme kapelu formátu již zavedených velkých jmen, které ať vydají cokoliv, jedná se vždy o událost. Moc se těším.









Alt-J - Something Good [Official Video] from Infectious Music on Vimeo.


Tracklist An Awesome Wave

01 | Intro | 2:37 | 02 | Interlude I | 1:12 | 03 | Tessellate | 3:02 | 04 | Breezeblocks | 3:47 | 05 | Interlude II | 1:17 | 06 | Something Good | 3:38 | 07 | Dissolve Me | 3:59 | 08 | Matilda | 3:48 | 09 | Ms | 3:59 | 10 | Fitzpleasure | 3:39 | 11 | Interlude III | 0:53 | 12 | Bloodflood | 4:09 | 13 | Taro | 5:15 | 14 | Hand-made | 2:37 |

linky > official web > facebook > twitter > soundcloud > myspace

pátek 14. prosince 2012

Nejlepší klipy | Johnny Cash - Hurt | 2002

Píseň Hurt původně pochází z alba The Downward Spiral skupiny Nine Inch Nails z roku 1994. Skladbu napsal frontman NIN Trent Reznor, v poslední době známý díky Oscarem ověnčeným soundtrackem pro film The Social Network či z vedlejšího projektu How to Destroy Angels.

Za cover verzí Hurt od Johnnyho Cashe stojí producent Rick Rubin (Red Hot Chilli Peppers, System of a Down). Pro American Recordings byla vydána do roku 2010 šest alb z řady American (I-VI), z toho již poslední dvě posmrtně. Hurt se objevila na American IV: The Man Comes Around v listopadu roku 2002. Johnny Cash zemřel po těžké nemoci 12 září 2003, čtyři měsíců po smrti své ženy June.




Když byl Trent Reznor požádán, zda-li by Johnny Cash mohl udělat cover jeho písně, Reznor řekl, že byl "polichocen" ale obával se, že "ten nápad zněl trochu vypočítavě a dělaný na efekt". Jakmile ale uviděl videoklip verze Johnnyho Cashe, stal se jeho fanouškem.

"Otevřel jsem video, a wow... vehnalo mi to slzy do očí, to ticho potom, měl jsem husí kůži... Wow. Cítil jsem se jako když jsem právě ztratil přítelkyni, protože ta píseň už nebyla má... Donutilo mě to přemýšlet, jakou má hudba jako médium a umění sílu. Ve své ložnici jsem napsal nějaká slova a hudbu o tom, jak zůstat normální, o bezútěšnosti a zoufalství ve kterém jsem byl, totálně izolovaný a sám. [Nějakým způsobem] ta skladba skončila reinterpretována hudební legendou z radikálně odlišné doby a žánru a stále si udržela upřímnost a smysl - odlišný, ale v každém kousku okamžiku ryzí. "

Videoklip režírovaný Romanem Romanek získal v roce 2004 Grammy Award a NME jej vyhlásila ve své anketě jako nejlepší videoklip všech dob.


I hurt myself today,
To see if I still feel,
I focus on the pain,
The only thing that's real,

The needle tears a hole,

The old familiar sting,
Try to kill it all away,
But I remember everything,

[Chorus]

What have I become,
My sweetest friend,
Everyone I know,
Goes away in the end,

And you could have it all,

My empire of dirt,
I will let you down,
I will make you hurt,

I wear this crown of thorns,

Upon my liars chair,
Full of broken thoughts,
I cannot repair,

Beneath the stains of time,

The feelings disappear,
You are someone else,
I am still right here,

[Chorus]

And you could have it all,

My empire of dirt,
I will let you down,
I will make you hurt,

If I could start again,

A million miles away,
I will keep myself,
I would find a way

čtvrtek 13. prosince 2012

Canon Blue - Halcycon EP (recenze + download)

Canon Blue aka Daniel James nahrál v roce 2007 Halcycon EP, jako svoji druhou nahrávku po rok starém povedeném debutu Colonists. Vydal ji pod hlavičkou dánského labelu Rumraket. který založili členové kapely Efterklang. Překvapením ale může být, pokud jste čekali severskou kapelu, protože Canon Blue je vlastně projekt původem z Nashvillu.
Samotné EP začíná velmi příjemnou směsí ambientních ploch, elektronických zvuků, které vás zavanou do vod ne nepodobných Múm či Sigur Rós. Zanedlouho ale převezme otěže povedená popové melodie skladby Halcyon za stěžejní podpory rytmického piana.
Určitě vás nadchne druhá skladba excelentní křehká Ennui, která vás dostane svou lehkostí a svěžestí. Celá skladba se nese v synkopickém rytmu bycích, za zvuku cella s repetetivní kytarou, v záveru finišující v cvrkotu zvuků a všemožného elektronického tikání. Není od věci zde uvést, že se na ní podílel svým masteringem Mads Brauer z Efterklang.
Předposlední Avatar Furr je asi od začátku do konce nejpřímější skladba s indie zvukem a rovným rytmem. Za pěknými vokály i backvokály je zde, jako i na celém EP, zodpovědný samozřejmě samotný Daniel James.
Poslední Kingfisher Sweet, je postavená jako filmová báseň se smyčci povídající si s pianem, jež v závěru spojí ve sborové vokalíze 'nanana'. Náladou připomene různé post-rockové kapely jen s rozdílem, že zde nenajdete mohutnou gradaci ve formě kytarových stěn v závěru. Až do konce se stále drží snové atmosféry a vy po závěru poslední noty nelitujete těch 17 minut, neboť víte, že opravdu stály za to a že si je rádi zopakujete.

Halcyon EP si můžete oficiálně stáhnout zdarma zde (kvalita 192k mp3), neboť pánové z labelu Rumraket uvolnili nahrávku volně ke stažení. Pokud byste chtěli vyšší kvalitu mp3, tak byste si museli již připlatit. Myslím, že je to velmi férová nabídka.

linky > official web > facebook > twitter > myspace > soundcloud

středa 12. prosince 2012

Sigur Rós zahrají na Colours of Ostrava!

Krasosmutnění islandských post-rockových bardů ze Sigur Rós si budeme moci poslechnout příští rok v rámci koncertu na Colours of Ostrava! To je vážně skvělá zpráva nejen pro příznivce Vítězné růže (přesně to znamená v překladu Sigur Rós), ale i pro ostatní milovníky kvalitní muziky, která v jejich podání dokáže být melancholicky zasněná, téměř neslyšná, ale i postupně sílící a gradující, poháněná silnými islandskými gejzíry, sršící energií a bouřící v mohutné nekonečné gradaci, jakou umí ve své muzice, a na živo obzvlášť, prodat Sigur Rós jako nikdo :) Jsem zvědavý, s jakými kapelami přijde team okolo Colours příště. Rozhodně se máme nač těšit, to je jisté. Více se dozvíte na stránkách Colours.

Čtyřdenní vstupenku pořídíte za 1.390 Kč v limitované edici 5.000 ks nebo do 31. ledna 2013. Pak již bude dražší. Předprodej zde. (zdroj | colours.cz)

linky > official web > facebook > twitter > soundcloud > myspace > youtube

úterý 11. prosince 2012

Kavinsky - ProtoVision (official video)

Vincent Belorgay známý spíše pod jménem Kavinsky právě vydal ochutnávku (čti singl) ze svého dlouho očekávaného alba (spíše opět EP) Outrun jménem ProtoVision. K němu natočil spolu s režisérem Marcusem Herringem videoklip zasazený do automobilové honičky (rudé Ferrari vs policejní Mustang, obě auta ročníky tak cca 1987 :)) v potemnělých uličkách nejmenovaného velkoměsta.
Kavinsky se dostal do širšího podvědomí především náladotvorným retro elektrem díky filmu Drive z roku 2010, kde zazněla jeho skladba Nightcall. Zasněná, popem načichlá, příjemná a pomalým rytmem poháněná skladba, okořeněná krásným vokálem, to je Nightcall. Oproti tomu ProtoVision je s výraznou hučící zkreslenou syntezátorovou basovou linkou a kvílející "kytarou" výrazně jinde. Znepokojivá a tepající atmosféra, plně korespondující s videoklipem. Outrun má vyjít zkraje roku 2013.




pondělí 10. prosince 2012

M83 - Wait (official video) aneb završení trilogie

Nebudu zastírat své nadšení z tohoto videoklipu, a to nejen že Wait mám z loňského dvojalba "Hurry Up, We're Dreaming" asi nejraději, ale je to i skvostný kus filmařiny s krásnou citací a poctou filmu 2001: Vesmírná odysea. Navíc se jedná o závěrečnou epizodu trilogie videoklipů od režisérského dua Fleur & Manu. První část byla video ke skladbě Midnight City a druhá k Reunion (klipy naleznete zde).
Za francouzkou kapelou M83 stojí Anthony Gonzalez, který jak se sám několikrát vyjádřil, bere jako své největší inspirační zdroje pro svou muziku především sny a pak filmy. Při skládání si často svou hudbu představuje ve filmových obrazech. Stejně tak i celé dvojalbum je zamýšleno, jako pomyslný soundtrack k filmu, který ale bohužel neexistuje. Proto asi vznikla tato velmi povedená video trilogie, která obohacuje album o další rozměr.

Filmová pritažlivost dovedla Anthony Gonzaleze až ke spolupráci na soundtracku k připravovanému filmu Josepha Kosinskiho (Tron: Legacy) s názvem Oblivion (Nevědomí). Hlavní roli se ujal Tom Cruise a bude se jednat, stejně jako u Trona, o naleštěnou designovou sci-fi laskominu, na pozadí post-apokaliptického příběhu (více zde). Trailer k filmu můžete zhlédnout tady (jen upozorňuji, že autoři traileru prozrazují trochu více z děje, než by museli).




Send your dreams
Where nobody hides
Give your tears
To the tide
No Time
No Time
There's no end
There is no goodbye
Disappear
With the night
No Time
No Time


Linkyofficial web > facebook > twitter

pátek 7. prosince 2012

Stahujte povedené Poliça remixy (download)

Kapela Poliça z Minneapolis vydala tento rok svůj debut Give Up The Ghost (recenze), což byla taková velmi povedená auto-tune óda na funk, R&B a '80s electro.
Nyní uvolnili k volnému stažení remixy dvou skladeb (Dark Star a Wandering Star) z tohoto alba, které se více či méně povedli. Posoudit můžete sami. Stačí jen zadat svůj email a přijde vám link na stažení. Všechny 4 remixy jsou povedené, nicméně jak už to s remixy bývá, originál je často mnohem lepší. Takže pokud jste ještě neslyšely Give Up The Ghost, tak to velmi rychle napravte. Aspoň pro mě je to jedna z nejlepších desek roku. Určitě ale největší překvapení tohoto roku.

01| Dark Star | Royal Scams Remix
02| Dark Star | Bryan Gerrard Remix
03| Wandering Star | The One AM Radio Remix

04| Wandering Star | Tropics Remix



linky > oficial web > facebook > twitter > soundcloud

čtvrtek 6. prosince 2012

Legenda jazzu Dave Brubeck zemřel

Včera den před svými 92. narozeninami zemřela ikona světového jazzu Dave Brubeck. Příčinou smrti bylo selhání srdce. Dave Brubecka znal celý nejen jazzový svět, neboť díky legendárnímu albu Time Out se zapsal v roce 1959 i do duší posluchačů, kteří nikdy jazzu neholdovali. Bylo to díky na svou dobu "cool" soundu západního pobřeží USA, do té doby použitím nezvyklých rytmů a především chytlavými melodiemi, které zpřístupnily svět jazzu širokému obecenstvu. Dave Brubeck díky tomuto albu dokázal, že jazz může být "populární" a přesto zůstat vysoce uměleckou formou hudby. To dokazuje i Brubeckův nejslavnější singl pocházející z alba Time Out: Take Five, který napsal jeho altsaxofonista Paul Desmond. V této skladbě jako první prolomil do té doby v jazzu standardní 4/4 takt. Tím se použitý 5/4 takt stal velmi oblíbeným a následovaným. Singlu Take Five se prodalo více než milion kusů a stal se nejznámější jeho skladbou vůbec a Time Out se zanedlouho stalo platinové. Další skladby jako Blue Rondo à la Turk nebo Pick Up Sticks jsou dnes již považovány za jazzové standardy.



Přikládám několik skladeb ze záznamu živého vystoupení Dave Brubeck kvarteta z roku 1966 v Belgii ve složení

Dave Brubeck - piano
Paul Desmond - alt saxofon
Eugene Wright - basa
Joe Morello - bubny

A jako specialitku na závěr si dejte mashup Take Five s 15 Steps od Radiohead. Někdo to šikovně dal dohromady na základě stejného 5/4 rytmu. Tak si to určitě poslechněte, stojí to za to :)












A tady je ta slíbená chuťovka ;)



středa 5. prosince 2012

'Amok' Thoma Yorkea na obzoru (Atoms For Peace chystají LP)

Původně pouze koncertní superskupina složená z kámošů Thoma Yorkea (Flea, Nigel Godrich a bubeníci Joey Waronker a Mauro Refosco), ktérá objížděla v létě festivaly pod hlavičkou Atoms For Peace, se konečně dostala do stádia, kdy oznámili vydání debutového alba. Ve stejném složení ale už vydali v roce 2008 sólovou desku Thoma Yorkea The Eraser.
Jejich prvotina ponese název Amok a spatří světlo světa 26. února 2013 na XL Recordings.
Pokud nahlédnete na oficiální web kapely Atoms For Peace, naleznete zde animovaný audiovizuální teaser k jejich debutu.
Ti kteří tento "nový" projekt Thoma Yorkea s novým názvem, stejně jako já, zaznamenali až nyní, a nemohli jej slyšet naživo na některých z festivalů, přidávám záznam z koncertu ještě z dob alba The Eraser. No a samozřejmě nesmí chybět oficiální videoklip. Skladba má název Default, a jak už jsme u Thoma zvyklí, jedná se o elektronikou tepající záležitost s jeho nezaměnitelným vokálem. Černobílí minimalistický puzzle videoklip potěšil.




Amok:
01| Before Your Very Eyes
02| Default
03| Ingenue
04| Dropped
05| Unless
06| Stuck Together Pieces
07| Judge Jury and Executioner
08| Reverse Running
09| Amok