čtvrtek 4. července 2013

Owen Pallett bude opět v Praze! Navíc chystá nové album!

Owen Pallett je kanadský houslista, skladatel, zpěvák a multiinstrumentalista, kterého můžete znát z minulosti pod pseudonymem Final Fantasy a též ze spolupráce s Arcade Fire či Beirut, kde pomáhal s aranžemi a též s nimi absolvoval koncertní turné (v případě Arcade Fire). Jako Final Fantasy debutoval skvělým albem Has a Good Home, na které vzápětí rok poté v 2006 navázal albem He Poos Clouds. Jméno Final Fantasy musel přestat používat kvůli právním sporům se Segou a její stejnojmennou světoznámou herní sérií. V roce 2010 vydává již pod svým civilním jménem Owen Pallet své zatím poslední album Heartland. Toto plně koncepční album, odehrávající se ve fiktivním až pohádkovém světě sklidilo mnoho pochvalných kritik stejně jako vřelého přijetí od posluchačů. Během turné k desce Heartland také navštívil Prahu, nicméně již dříve jako Final Fantasy již u nás třikrát koncertoval. Do Prahy se vrátí 5. srpna. Zahraje v MeetFactory a pravděpodobně představí materiál ze stále připravované desky In Conflict, jejíž vydání ohlásil na tento rok a kterou mimochodem nahrával stejně jako Heartland s Českou filharmonií. Moc informací o albu se nedá najít, snad jen, že bude převážně autobiografická a tedy oproti Heartland "non-fictional". Pallett k tomu dodává :

"Nová nahrávka bude z velké části autobiografická, což je pro mě úplně nová zkušenost. Nikdy jsem nepsal písničky o sobě nebo o svém životě, jelikož si nemyslím, že jsem bůhvíjak zajímavá osoba... Album In Conflict, myslím, nejlépe pochopí lidi na pokraji šílenství. Bojoval jsem se spoustou psychických problémů a místo toho, abych vyhledal profesionální pomoc a začal to řešit, nechal jsem se tím inspirovat. Zkoumal jsem sám sebe z různých, dříve nepoznaných úhlů. Textová a vůbec lyrická část je v rámci mé tvorby poměrně originální, nicméně hudebně jsem, myslím, snadno rozpoznatelný. Jinými slovy, nebude to salsa... Spíš zvláštní kombinace temnoty, disharmonie a velkoleposti."

Určitě více napoví záznam koncertu (viz. níže) z Café de la Danse v Paříži, kde myslím, pár skladeb hraje (edit: tak moje chyba, koncert je z roku 2011. tedy nový materiál zde nehraje, nicméně je to i tak skvělý koncert ;)) Vůbec celý ten koncert je fakt paráda. Doporučuji. Stejně tak pro připomenutí sem dávám i dva videoklipy z alba Heartland.







Linky > official web > twitter > myspace

Žádné komentáře:

Okomentovat